Jongverkenners

Leeftijd:
11-14 jaar

Jongverkenners (jongens 11 - 14 jaar) trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. Op tentenkamp koken ze hun eigen potje. In vaste leefgroepjes of patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker. Jongverkenners krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen. Stilaan leren ze dat scouting niet stopt als de vergadering is afgelopen.

Maandprogramma:

De laatste maand van ons scoutsjaar staat voor de deur! Benieuwd wat we gaan doen? Lees dan zeker verder!

Zondag 5 mei 2023 van 14:00-17:00 Leidingscocktail

Vandaag is het een speciale dag, want alle leiding wordt door elkaar gemixt! Benieuwd wie deze zondag jou leiding gaat zijn? Zeker komen dan!

Zondag 12 mei 2023 van 14:00-17:00

Deze klassieker kennen we allemaal: rechtdoortocht! Klaar voor een groot avontuur? Stapschoenen aan en Let’s go!

Zondag 19 mei 2023 van 14:00 – 17:00

Snelheid, kracht en techniek worden op de proef gesteld deze vergadering. Alle jongverkenners nemen het tegen elkaar op in de containercup. Dat de beste moge winnen!

Zaterdag 25 mei 2022 van 19:00 – 21:00 Inschrijving kamp & krokettenavond

Op zaterdag 25 mei vindt onze jaarlijkse krokettenavond plaats. Aangezien dit evenement georganiseerd wordt door de jonggivers dienen de jonggidsen en jongverkenners aanwezig te zijn op de scouts die dag. De leden moeten om 14h aanwezig zijn en worden verwacht om tot 22h te helpen met bestellingen opnemen en serveren. Wij rekenen er op dat alle leden aanwezig zijn zodat we met de winst een extra tof kamp kunnen beleven!

Dit was het dan voor dit scoutsjaar! Nu volop uitkijken naar het kamp! Hier zal zeker nog meer info over volgen! Tot in juli xxxxx

Bram, Thibault, Zita, Noaah, Jeroen, Klara

Klara Torrekens