Welpen

Leeftijd:
8 tot 11 jaar

Elke jongen tussen de 8 en 11 jaar, kan meespelen bij de welpen. Het is typisch voor welpen dat ze zelf dingen leren doen. Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Jungleboek (vandaar de welpen). Zo komt het dat vaste kleine groepen 'nesten' genoemd worden. Raadsrots is het moment waarop welpen gaan samenzitten om over vanalles te kletsen en mee te beslissen.

Maandprogramma:

De voorlaatste maand van ons scoutsjaar staat voor de deur! Benieuwd wat we gaan doen? Lees dan zeker verder!

Zondag 5mei 2023 van 14:00-17:00 Leidingscocktail

Vandaag is het een speciale dag, want alle leiding wordt door elkaar gemixt! Benieuwd wie deze zondag jou leiding gaat zijn? Zeker komen dan!

Zondag 12 mei 2023 van 14:00-17:00 BBQ/Woudloperskeuken

Bereid je voor op een heerlijke vergadering, want deze zondag houden we een echte scout-BBQ! Het is tijd om te genieten van goed eten. We gaan samen grillen, smullen en natuurlijk veel spelletjes spelen. Vergeet niet je eigen vlees- of veggie-opties mee te nemen.

Zondag 19 mei 2023 van 14:00 – 17:00 Snoepkastelen

Deze vergadering duiken we in de magische wereld van snoepkastelen! We gaan onze creativiteit en teamwork gebruiken om de meest fantastische kastelen te bouwen die je maar kunt bedenken, allemaal gemaakt van verschillende soorten snoep. Zorg dat je je meest creatieve bouwhelm opzet en bereid je voor op een middag vol plezier, fantasie en natuurlijk... heel veel snoep!

Zaterdag 25 mei 2022 van 19:00 – 21:00: vergadering + online  Inschrijving kamp

Het is weer zover: de inschrijvingen voor ons jaarlijkse scoutskamp zijn geopend! Kom jullie zeker inschrijven, want kamp is 10 dagen vol avontuur, spelen en vriendschappen. Hier duiken we in de natuur en leren we nieuwe vaardigheden, terwijl we onvergetelijke herinneringen maken. De link voor het inschrijven van kamp komt online.

Kom je snel inschrijven en zorg dat je deel uitmaakt van deze fantastische ervaring. We hebben er ontzettend veel zin in en hopen jullie allemaal te zien op ons kamp!

Zo dit was de maand mei alweer. Jammer genoeg zit de scouts er bijna op maar niet getreurd !! in de maand juni staan er nog 2 zondagen op de planning.

Stevige scoutslinker

Momo, lilo, marala, mythos, pumba, dyvam en abba